Benzíny 2006

Až v roce 2006 kdy se oběvily přijatelné motory ZENOAH 26 ccm jsme se znovu začaly bavit o benzínu. A opět to byl Luboš Runkas, který již na konci sezóny předvedl novou loď (ještě s upraveným motorem z auta 22 ccm ZENOAH), který mu připravil Zdenek Žaroský .

Loď jela ,ale bylo jasné že bude potřeba ještě hodně práce.Byl to ovšem impuls obr.1.

Luboš Runkas a Jaroslav Krajča   Autové motory ZENOAH 26ccm upravené Zdeňkem Žaroským

V následujícím roce 2007 vyjelo lodí pět,tři postavil Luboš motory 26 ccm dodal Z.Žaroský obr.2.

Dost se také angažoval Jarda Krajča. Lodě se nechovaly dobře v zatáčkách se zakopávaly,ale sezónu odjely.

Plnohodnotnou pětatřicítku si postavil Karel Hájek použil originální Anglický trup a Italský motor CMB 35. Ovšem přehnal váhu kompletní lodě (27 kg je mnoho). Loď jela pouze na plný plyn při ubrání se zanořila a už se nerozjela do kluzu. obr.3.

Loď FSR V-35 Anglický trup Italský motor CMB 35

Já jsem šel opět vlastní cestou. Loď jsem použil svoji patnáctku,kterou mám vychytanou (znám těžiště a úhel hřídele). Musel jsem pouze upravit motor ZENOAH 26 originál vodník aby tam vešel , loď byla přece jen konstruována na menší metanolový motor CMB 15ccm.Také bylo nutno upravit kryt lodi protože ZENOAH má boční výfuk. Vše se nakonec podařilo obr.4.

Upravený motor ZENOAH 26 ccm vodník uhlíkové držáky   Loď Luďka Mátla MaCo FSR V-35, laminátový trup a úprava motoru ZENOAH 26 ccm vlastní

Nyní jsem už ladil motor do výkonu. Teprve na konci sezóny vše fungovalo obr.5. Stihl jsem ještě velké mezinárodní závody v Německém Hannoveru. Tam jsem chtěl loď porovnat se světovou špičkou(rychlost dobrá,ale loď malá). Vývoj ve světě poskočil zase dál.Tak že jsem byl se stabilitou lodě ve vlnách za loděmi na štíru a o nějakých předjížděních manévrech se nedalo uvažovat.Přesto opatrnou jízdou se mě podařilo dostat do finále a tam skončit na 6.místě což je úspěch.

O měsíc později se i Karel Hájek dostal na posledních Německých mistrovských závodech ve Swetu n.Odrou také do finále FSR V-35 obr.6.

Závodník Karel Hájek a mechanik Luděk Mátl FSR V-35

Tak jestli budeme chtít soupeřit na světové úrovní musíme vše udělat jinak.

Vzhůru do sezony 2008. MaCo