Model lodě FSR-V 6,5 MVVS CUP
Pro ty, kteří chtějí mít něco rychlého se spalovacím motorem na vodě a neví, jak na to, a zrovna nechtějí investovat mnoho peněz, je tato koncepce modelu ideální. Hotová laminátová skořepina dává záruku dobrých jízdních vlastností (obr. 1). Při stavbě je ovšem nutno dodržet rozměry dle nákresu (obr. 2). Motor MVVS 6,5 GF, na který je loď konstruována, stojí nový 2.500,-Kč (obr. 3). Snadno se dá pořídit levně i z druhé ruky. Úprava leteckého motoru na vodní je také velmi jednoduchá, viz obr. 4. A pro ty, co nemají možnost soustružit, lze i válec motoru omotat mosaznou trubičkou pr. 4x 0,5 mm. Vše ostatní téměř vyrobíte pilníkem, pilkou a vrtačkou ve svěráku s materiálu koupených v prodejnách HORNBACH apod. Ostatní drobnosti naleznete v modelářských prodejnách. Model lze startovat řemínkem pomocí startéru nebo jednoduše šňůrkou. Při použití plastového lodního šroubu X 40 dosahuje rychlosti okolo 50 km/hod a je velmi obratná. Doba jízdy závisí pouze na velikosti nádrže: 0,5 l asi 20-30 min. (obr.5.) Postup stavby: Ceník dílů: 1.500,- 200,- 150,- 300,- 80,- 60,- 450,- 60,- 350,- 2.500,- 150,- 500,- 350,- 1500,- 360,- 350,
obr. 3 - Motor MVVS 6,5 GFTrup lodi Nádrž Přepážky 2x Lože motoru Dekl lexan Trubka chlezení Spojka motoru Lodní šroub Kormidlo Motor MVVS 6,5 Hřídel Výfuk MVVS Stevenka Výfuk laděný Silenbloky 4x Koleno výf.chlaz.
viz také: První start kategorie FSR 6,5 V a návrh národních pravidel