Břehy u Přelouče 2007
Další víkend, tedy 26. – 27. května, se na druhém mistrovském závodě v Břehách u Přelouče již sešlo mnohem více závodníků a posílením byly i
čtyři slovenské a dva Rakouské modely. Není letos dost juniorů ve třídě
V 3,5 a tak dva elévové v této třídě jezdí jen zkrácené závody 2 x 15 minut, aby získávali zkušenosti.
Senioři V 3,5 a tradičně nejsilněji obsazovaná třída V 15 měli plnoho-dnotný závod s finálovou jízdou. Mezi seniory V 3,5 jel i junior P. Lejsek a skončil ve finále na 5.místě.
Zajímavostí tohoto závodu bylo i první závodní uvedení třídy FSR V35 modely s benzinovými motory a jiskřivou svíčkou. K prvnímu závodu v rámci mistrovství ČR nastoupili 4 závodníci, ale další tři by měli rozšířit jejich řady již na příštím závodě. Zásluhu na tomto počinu má především Moravskobudějovický Luboš Runkas, který vytvořil pro tuto třídu trup a dlužno dodat, že velmi dobrý a všichni si jeho poslušnost během závodu pochvalovali. Modely jsou vybaveny zatím motory Japonské provenience Comatsu o obsahu 26cm, ale budou v příštím roce i s obsahem 30 cm. A těsně před dokončením a nástupem do této třídy je i Karel Hájek z Prahy, který má k dispozici plnokrevný motor osvědčené italské značky CMB 35. Velkým kladem této třídy je laciný provoz modelu. Projet 2 litry naturalu 95 za závod je nesrovnatelně levnější záležitost proti motorům se žhavicí svíčkou, kde nitrované metylalkoholové palivo je nejen podstatně dražší, ale i spotřeba je třeba u patnáctek víc jak trojnásobná.
Pardubičtí pořadatelé s rutinou připravili závodiště na dobré úrovni, trochu v sobotním dopoledni zazlobilo počasí, kdy první rozjížďky třídy FSR V3,5 se jely v dešti, ale nakonec jsme byli všichni rádi, že se třicetistupňové vedro tím o dvě hodiny opozdilo. Tradičně přijel na toto klání dohlédnout i předseda SMČR a velmi živě se zajímal o u nás nově se rozšiřující třídy benziňáků. Sobotní program byl ukončen po absolvování prvních půlho-dinových jízd juniorů i seniorů třídy V7,5, V 35 a všech 8 kvalifikačních rozjížděk ve třídách V3,5 a V15.
Nedělní program pak završily zbývající jízdy vč. finálových jízd V3,5 a V15, která jako obvykle byla vyvrcholením. Ono když se ze dvaceti modelů, které se sejdou na startu závodu, jde do finále těch 12 nejrychlejších lodí, je ten výběr a výsledný dojem finálové jízdy patřičně znát.
Na závěr než bylo vyhlášení vítězů byl předveden model třídy O35 což jsou polomakety velkých závodních člunů, které jezdí závody OFF SHORE. Modely mají předepsané poloponořené lodní šrouby, takže se zvýší i efekt jízdy gejzírem vody za lodí. Model, který byl předveden je komerční typ, který s benzinovým motorem čínské výroby o obsahu 26 cm je v prodeji v některých modelářských prodejnách ( předváděný model byl zapůjčen pardubickou prodejnou Pelikán).
Text a foto Jiří Lejsek
Výsledky druhého závodu :
FSR V3,5 :
Josef Kobrle, Vysoké Mýto 64/8,3 (kola/dojezdový čas)
Michal Sloup, 64/13,1
Karel Hájek, 62/19,6, oba Praha 4 Rc.
FSR V7,5 :
jun:
1. Petr Lamač ml., Turnov, 74/13,
2. Petr Lejsek, Vysoké Mýto, 70/16,5,
3. Václav Tyll, Duchcov, 70/21,9;
sen.:
1. David Štička, Přerov, 79/16,5,
2. Bohumil Směták, Přerov, 78/17,4,
3. Josef Navrátil, Pardubice, 68/16,8
FSR V15 :
1. David Štička, Přerov, 78/13,
2. Peter Trnkus, V. Kozmálovce, SK, 71,/12,8
3. Luděk Mátl, Slavkov u Brna, 62/8,0
FSR V35 :
- 1. Lubomír Runkas, Mor. Budějovice, 71/16,7,
- 2. Zdeněk Žaroský, Slavkov u Brna, 57/25,8,
- 3. Jaroslav Krajča, Mor. Budějovice 43/0,0
Průběžné pořadí po dvou závodech :
FSR V3,5 :
- 1. J. Kobrle, V. Mýto, 42 bodů,
- 2. M.Sloup, 36,
- 3. K. Hájek, 30, oba Praha 4
FSR V 7,5 :
- jun:
1. P.Lamač, Turnov, 21,
2. P.Lejsek, V.Mýto,
3. V.Tyll, Duchcov 15; - sen :
1. B. Směták, Přerov, 39,
2. J.Navrátil, Pardubice 33,
3. P.Vaněrka, Duchcov, 25 bodů.
FSR V15:
- 1. L. Mátl, Slavkov, 36,
- 2. D.Štička, 21,
- 3. LVlk, V. Mýto, 20 bodů
FSR V35 :
- 1. L. Runkas, M. Budějovice 21,
- 2. Z. Žaroský, Slavkov, 18,
- 3. J. Krajča, M. Budějovice, 15 bodů .